دوشنبه 3 آبان 1389
 
آيت الله ممدوحي:
حوزه نسبت به نظام وفادار است

خبرگزاري رسا ـ عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، حوزه هاي علميه را منشا و عقبه نظام اسلامي دانست و با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در اين باره تاكيد كرد: حوزه نمي تواند نسبت به فرزند خود بي تفاوت باشد و خوشبختانه اين گونه نيز هست.

آيت الله حسن ممدوحي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با اشاره به ديدار اعضاي اين نهاد مهم حوزوي با حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري، اظهار داشت: اين جلسه يكي از بهترين ديدارها بود و مقام معظم رهبري نيز اين ديدار را ديداري پربار توصيف كردند و خواستار برگزاري يك جلسه ديگر با اعضاي اين نهاد مهم حوزوي شدند.

اين استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به سخنان خود در اين ديدار گفت: بنده در اين ديدار به مساله تاريخچه حوزه هاي علميه اشاره كرده و فرار مغزها در حوزه را مورد اشاره قرار دادم.

وي تصريح كرد: بسياري از طلاب فاضل و فرهيخته حوزه به دليل اينكه به آنها به نحو شايسته رسيدگي نمي شود در نيمه راه از حوزه جدا مي شوند و اين براي ما يك فاجعه است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز داشت: بهترين راه اين است كه سعي كنند به اين طلاب فاضل رسيدگي شود و از استعداد و توانمندي هاي مختلف آنها بهره گرفته شود.

آيت الله ممدوحي با اشاره به فرازهايي از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار 29 مهرماه ماه با طلاب و روحانيان حوزه علميه قم و تبيين رابطه حوزه با نظام از سوي ايشان تاكيد كرد: حوزه با نظام يك واقعيت هستند و در واقع انقلاب مولود حوزه هاي علميه به شمار مي آيد.

اين استاد حوزه علميه قم، با بيان اينكه حوزه هاي علميه نسبت به نظام اسلامي وفادار هستند تصريح كرد: نظام اسلامي ما برخاسته و نشات گرفته از انقلاب اسلامي است و حوزه نمي تواند نسبت به مولود خود بي تفاوت باشد.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت اهتمام جدي به رشته فلسفه در حوزه هاي علميه بيان داشت: امتيازي كه حوزه علميه مقدسه قم نسبت به ساير حوزه هاي علميه دارد تدريس فلسفه است كه در حال حاضر در اين حوزه مقدسه محقق شده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: اين مساله براي حوزه علميه قم كه از اساتيد برجسته و بزرگ فلسفه برخودار است يك امتياز به شمار مي آيد و مقام معظم رهبري نيز به خوبي به اين نكته اشاره داشتند
 

 

 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 1620
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما