عضو هيات علمي دانشگاه باقرالعلوم: سفر رهبر معظم انقلاب، تاكيدي بر نقش جهاني قم است


عضو هيات علمي دانشگاه باقرالعلوم عليه السلام گفت:ما نبايد سفر مقام معظم رهبري را يك سفر استاني و حتي ملي تلقي كنيم چراكه موقعيت قم، استاني و ملي نيست بلكه موقعيت جهاني و بين المللي دارد.

 حجت الاسلام والمسلمين دكتر نجف لك زايي  با اشاره به برنامه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به قم گفت: قم پايگاه انقلاب وپايگاه فكري تشيع و اسلام ناب محمدي و جايي است كه نگاه جهانيان معطوف به آن مي باشد و طبيعي است كه مقام معظم رهبري و مسوولان ايراني و غير ايراني و همه مسلمانان حساب خاصي را روي قم باز كنند.
رييس پژوهشكده علوم و انديشه سياسي افزود: اين سفر، فرصت خوبي است كه آن انتظاري كه از قم وجود دارد، مورد بررسي قرار بگيرد و براي رفع كاستي هايي كه مانع ايفاي نقش جهاني قم است، تصميم گيري شود.
اين پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت:جايگاه بين المللي قم و مسايل مرتبط با آن بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد و كساني كه در قم و يا خارج از آن هستند و مي توانند موثر باشند اين نكته را بايد بپذيرند كه قم را با عينك جهاني مورد توجه قرار داده و به آن توجه ويژه بكنند.
وي يادآور شد: اين شهر نبايد گرفتار مسايل پيش پا افتاده استاني و ملي شود و اگر خلاء قانوني و يا خلاء ساختاري براي ايفاي نقش رهبري مسلمانان وجود دارد بايد برطرف شود.
عضو هيات علمي دانشگاه باقرالعلوم عليه السلام گفت:مسوولان و مديران حوزه و كساني كه به هر نحو در فضاي قم نقش دارند بايد اين سفر را مغتنم بدانند و با بررسي دقيق وضعيت قم و فاصله اي كه نسبت به ايفاي آن نقش جهاني دارد، پيشنهادات خود را ارايه كنند.
دكتر لك زايي با بيان اينكه ان شاء الله استان از بركات اين سفر در جهت تقويت نقش جهاني قم بهره مند مي شود، گفت: حوزه علميه قم بايد پرچمدار اسلام ناب محمدي در جهان باشد و در اين راستا بايد خيلي از اقدامات انجام شود وحضور ايشان فرصت مغتنمي براي حركت در اين سمت و سو است.


 
امتیاز دهی
 
 

آرشيو اخبار
تعداد بازديد اين صفحه: 1230
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما