اخبار
رئيس مركز شيعه‌شناسي:حضور رهبر معظم انقلاب در قم روند تحول در حوزه را شتاب مي‌بخشد


رئيس مركز شيعه‌شناسي:
حضور رهبر معظم انقلاب در قم روند تحول در حوزه را شتاب مي‌بخشد

خبرگزاري فارس: رئيس مركز تخصصي شيعه‌شناسي حوز علميه قم، حضور مقام معظم رهبري در قم را موجب وحدت بيشتر روحانيت و شتاب‌بخشي به بحث تحول در حوزه دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي داعي‌نژاد با اشاره به دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم اظهار داشت: فرمايشات رهبري و روشنگري‌هاي ايشان در زمينه وحدت و اتحاد در حقيقت از مسائلي است كه هميشه در جامعه راهگشا بوده است و سفر قريب‌الوقوع معظم‌له نيز مايه وحدت بيشتر بين روحانيت خواهد بود.
وي افزود: آرمان‌هايي كه انقلاب اسلامي در پي آن است، رسيدن به اين آرمان‌ها جز در پرتو همت و تلاش روحانيت و علما امكا‌ن‌پذير نيست.
رئيس مركز تخصصي شيعه‌شناسي خاطر‌نشان كرد: با حضور آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در ميان روحانيت و گفت‌وگو و رهنمودهايي كه خواهند داشت، گام‌هاي بلندتري براي دستيابي به آرمان‌ها برداشته خواهد شد، همچنين تصميماتي كه قبلاً گرفته شده مورد بررسي قرار مي‌گيرد و معظم‌له از نزديك برنامه‌هاي حوزه را مشاهده مي‌كنند.
داعي‌نژاد عنوان داشت: قم نيز مانند ساير استان‌ها به لحاظ مسائل جاري مشكلاتي دارد كه مطرح خواهد شد و حضور رهبر معظم‌ انقلاب براي پيشرفت و تحول اين استان ثمر‌بخش است.
وي خاطرنشان كرد: مهم‌ترين ثمره سفر مقام معظم رهبري به قم ارتباط نزديك و حضوري است كه بين روحانيت و علما تحقق خواهد يافت و شاهد تحول جديد در حوزه و پيشرفت اسلام و مسلمين خواهيم بود.
رئيس مركز تخصصي شيعه‌شناسي به فعاليت‌هاي اين مركز تخصصي در راستاي تحول در حوزه اشاره كرد و گفت: اين مركز امروز معرفي معارف اهل بيت (ع)، زنده كردن ميراث تشيع و تبيين معارف را بر عهده دارد.
وي افزود: تبيين معارف تشيع مستلزم وجود يك رشته مجزا و تخصصي با نظارت حوزه علميه قم بود كه با توجه به اين ضرورت، مركز تخصصي شيعه‌شناسي راه‌اندازي شد.
داعي‌نژاد خاطرنشان كرد: مركز تاكنون سه دوره پذيرش داشته كه در هر دوره بيش از 20 نفر گزينش شده و در حال حاضر 90 دانش پژوه مشغول تحصيل در اين مركز هستند.
وي بيان داشت: ‌ايجاد كتابخانه شيعه‌شناسي، انتخاب اساتيد مجرب، طراحي نشست‌هاي علمي، برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و راه‌اندازي سايت از جمله فعاليت‌هايي است كه مركز تخصصي شيعه‌شناسي آنها را انجام داده و يا در حال انجام آن است.
وي تصريح كرد: واحد پژوهش اين مركز موضوعات پژوهشي را به دانش‌پژوهان معرفي كرده و آنان طي دو سال گذشته تحقيقات بسيار خوبي را انجام داده‌اند كه در نمايشگاهي ارائه خواهد شد.


 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 1130
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما