اخبار
قم در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب يكپارچه در شور و شوق شد


خبرگزاري جمهوري اسلامي ۱۴/۰۷/۸۹
سياسي.قم
.۸۹سفر رهبري به قم
قم - اين روزها، مردم قم گرد و غبار از چهره شهر مي‌گيرند و به شستشوي در و ديوار مشغولند و از شور و نشاطي كه در بازارها و محلات اين شهر قديمي ديده مي‌شود، مي‌توان حدس زد كه يار مي‌آيد.
به گزارش خبرنگاران ايرنا از سطح شهر قم، هزاران نفر از جوانان، زنان و پيرمردان و پيرزنان، با حضور در مساجد و مراكز فرهنگي، مذهبي و انجمن‌هاي مختلف و حتي بصورت انفرادي، آماده استقبال و پذيرايي از رهبر فرزانه خود شده اند.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمد حسين موسي پور استاندار قم روز گذشته خبر رسمي اين سفر را به خبرنگاران اعلام كرد و اكنون در شهر قم ، يكي از اصلي ترين و مهمترين بحث‌هاي روز مربوط به سفر مقام معظم رهبري به اين شهر است .
اين سفر قرار است در ايام دهه كرامت انجام شود كه از روز شنبه هفته آينده با سالروز ولادت خواهر گرامي امام هشتم (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) شروع مي شود و سه شنبه هفته بعد با ميلاد حضرت ثامن الائمه، امام رضا(ع) ، خاتمه مي‌يابد.
خبرهاي رسيده حاكي است كه علما، مراجع، روحانيون و طلاب حوزه‌هاي علميه قم نيز براي انجام اين سفر لحظه شماري مي‌كنند.
به گفته مقامات و مسوولان استاني، رهبرمعظم انقلاب در سفر به قم، ضمن ديدار با مردم، خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و ساير اقشار اين شهر، با علما و روحانيون و طلاب نشست‌ها و ديدارهايي خواهند داشت كه بخش مهمي از برنامه‌هاي اين سفر را شامل مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد حسين موسي پور استاندار قم در اين خصوص مي گويد: آغاز سفر مقام معظم رهبري به قم ، مراسم استقبال عظيم مردمي و حضور رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم اين شهر است.
وي ،ديدار با خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و نيز مسوولان اجرايي ، نخبگان و دانشگاهيان را از جمله برنامه‌هاي اين سفر خواند و تصريح كرد كه اكنون قم در انتظار سفر حضرت آيت الله خامنه‌اي لحظه شماري مي‌كند.
تلاش و تكاپوي عمومي براي استقبال خودجوش و مردمي در قم به گونه‌اي است كه مسوولان استان تدابيري براي ازدحام بيش از حد جمعيت در مراسم استقبال و اجتماع مردم پيش بيني كرده اند.
برخي گمانه‌ها از سوي منابع غير رسمي حاكي است كه تعداد مستقبلين از مقام معظم رهبري تنها در خود استان قم از صدها هزار نفر افزون باشد.
استاندار قم در اين‌باره گفت : همه آحاد مردم علاقه مند ديدار نزديك با مقام معظم رهبري هستند و اين امري طبيعي است و پيش بيني ما هم اين است كه با سيل جمعيت روبه رو شويم.
به گفته وي، برنامه‌هايي با هدف ساماندهي و برقراري نظم پيش بيني شده كه از مشكلات ناشي از تراكم جمعيت كاسته شود.
استان قم، شامل شهر قم و بخش‌ها و روستاهاي آن داراي يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر جمعيت است . با اين حال برخي پيش بيني‌ها حاكي از آن است كه علاقه مندان رهبري، از شهرهاي متعلق به استان‌هاي همجوار از جمله تفرش، ساوه، اراك و كاشان و آران و بيدگل نيز براي شركت در اين مراسم به قم خواهند آمد.
موضوع سفر حضرت آيت الله خامنه‌اي به قم در ميان بزرگان حوزوي و نيز طلاب علوم ديني هم شور و نشاط وصف ناپذيري ايجاد كرده است.
بخش قابل ملاحظه‌اي از روحانيت و حوزويان پيش بيني مي‌كنند كه يكي از موارد اهتمام مقام معظم رهبري موضوع تحول در حوزه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غرويان استاد حوزه علميه قم ، سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به قم را همراه با بركات و دستاوردهاي مهمي ارزيابي مي‌كند و درباره موضوع تحول در حوزه نيز مي‌گويد: كساني مانند مقام معظم رهبري كه در متن مسايل اجرايي كشور و مديريتي و نيز پياده‌سازي احكام اسلامي هستند، بهتر از هر كسي مي‌توانند در تعيين موضوعات درسي و محتواي كتب حوزوي ، اثر گذار باشند.
حجت‌الاسلام احمد مبلغي رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نيز اين سفر را مايه بركات فراوان براي شهر قم دانست و درهمين حال حضور مقام معظم رهبري در ميان حوزويان و مباحثي مانند تحول در حوزه را مهم ارزيابي كرد.
آيت الله كعبي عضو خبرگان رهبري نيز در خصوص اين سفر مهم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ، انجام سفر مقام معظم رهبري در روزهاي آينده را علاوه بر آثار و بركات اقتصادي فرهنگي و اجتماعي آن ، داراي آثار و بركات ويژه معنوي هم در سطوح اجتماعي و هم براي حوزه علميه و روحانيون دانست.
حجت‌الاسلام آتش زر رييس شوراي شهر قم هم با اشاره به آثار و بركات سفر مقام معظم رهبري به قم در سال ۷۴گفت : قم برغم جايگاه ويژه‌اي كه در حوزه علم، دين و فرهنگ كشور دارد، از معماري شايسته‌اي در شهرسازي نيست.
وي گفت: دراين خصوص طرحي آماده كرده‌ايم كه در جريان سفر مقام معظم رهبري ارائه خواهد شد كه با عنايت ايشان و پس از انجام طرح‌هاي مطالعاتي اجرايي شود.

 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 1049
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما