ويژه‌نامه‌ها
سيل پاكستان

بسم الله الرحمن الرحيم

امت بزرگ اسلامي

فاجعه سيل زدگي كه برادران و خواهران مسلمان پاكستاني را در محنتي بزرگ فرو برده است، هر روز ابعاد گسترده‌تري

مي‌يابد. اين فاجعه مناطق بسياري از شمال تا جنوب پاكستان را دربر گرفته و ميليون‌ها نفر را آواره كرده است. گستردگي اين بلاي خانمان‌سوز موجب شده است كه امدادرساني نيز با دشواري فراوان مواجه شود.

ملت مسلمان پاكستان در حالي با اين مصيبت بزرگ مواجه است كه نيروهاي اشغالگر و متجاوز آمريكايي مستمراً با دستاويز قراردادن بهانه‌هاي واهي خاك اين كشور اسلامي را در معرض تاخت و تاز قرار مي‌دهند.

ملت‌هاي شريف مسلمان

حجم خسارت‌هاي وارده چنان گسترده است كه افزون بر نياز فوري و مبرم ميليون‌ها برادر و خواهر ما و شما به آذوقه، لباس و محل سكونت، بخش عظيمي از زيرساخت‌هاي پاكستان از بين رفته است. متأسفانه سازمان‌هاي بين‌المللي وظيفه خود يعني خدمت رساني به انسان‌هاي مصيبت زده را به خوبي انجام نداده‌اند، امري كه به نوبه خود درخور توجه و موشكافي است.

برادران و خواهران مسلمان

حجم كمك‌هاي ما هر چه باشد، اندكي است در برابر اقيانوس نياز سيل‌زدگان پاكستاني، اما بايد در اين موقعيت خطير، براساس اخوت اسلامي به وظيفه خويش عمل كنيم و به ياري اين برادران و خواهران مصيبت زده بشتابيم. نكته‌اي كه بايد دولت‌هاي اسلامي و سازمان‌هاي بين‌المللي به آن بيشتر توجه كنند، ياري رساندن به دولت پاكستان در طراحي و اجراي چگونگي مقابله با اين محنت و نحوه امدادرساني و تبعات فوري و درازمدت آن است امري كه يقيناً در موقعيت‌هاي اضطراري، هر حكومتي را در پرداختن به امدادرساني به صورت كامل و همه‌جانبه با مشكل مواجه مي‌سازد.

سيدعلي خامنه‌اي

‌٩/شهريور ماه/‌١٣٨٩

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 1943
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما