آيت الله العظمي مكارم شيرازي: استقبال پرشكوه از رهبري نماد اتحاد بود


به گزارش مركز خبر حوزه، ايشان در ديدار تعداي از اعضاي پارلمان و كميسيون فرهنگي آلمان كه عصر امروز در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: آنچه در مقياس واقعي درباره انتخابات ايران رخ داد شبيه اختلافاتي بود كه در بسياري از كشورها مشابه آن رخ مي دهد، و امروز آرامش خوبي در كشور حاكم است و اگر استقبال از رهبر انقلاب را از رسانه ها ديده باشيد، متوجه شده ايد كه همه گروه ها بدون تفاوت آمده بودند و همه احساس مي كردند با هم متحد و متفق اند.

*در استقبال از رهبري همه آمده بودند

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به سوال يكي ديگر از نمايندگان پارلمان آلمان بيان داشتند: پايه اساسي درباره مذاهب مختلف در قانون اساسي كشور ايران بر اين مبنا نهاده شده است كه اقليت ها كاملا از آزادي بهره مند باشند و با اكثريت همزيستي مصالحت آميز داشته باشند.

*به حقوق اقليت ها وفاداريم

ايشان ادامه دادند: عملا سعي داريم به آنچه در قانون اساسي در باره اقليت ها وجود دارد وفادار باشيم، به طوري كه خودم با رؤساي اقليت ها ارتباط دارم و گاهي با آنها ملاقات دارم و دوستانه با هم گفت وگو مي كنيم.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي گفتند: امروز نمونه هاي اين دوگانگي را در خاورميانه امروز به راحتي مشاهده مي كنيم و اگر عدالت و احترام متقابل حاكم باشد، هيچ دليلي براي اختلاف ميان انسان ها وجود ندارد.

معظم له تصريح كردند: اميدوارم شما نمايندگان مردم آلمان پيام آور حل اختلاف باشيد و تاكيد مي كنم اين ملاقات ها مي تواند گام هاي موثري در حل اختلافات باشد.

*از تروريسم متنفريم

معظم له بيان داشتند: درباره مسائل ايران نيز بايد به اين مسئله توجه داشت كه اختلافات سياسي سبب مي شود اخبار دقيقاً منتقل و منعكس نشود بنابراين مرتب در رسانه هاي غربي، ايران را كشوري حامي تروريسم معرفي مي كنند؛ در حالي كه ما قرباني تروريسم هستيم و از آن متنفريم و هركجا كه آثارش را ببينيم با آن مخالفت مي كنيم.

ايشان تاكيد كردند: دائما با وهابي هاي تندرو كه اقليتي در دين اسلام هستند در حال مبارزه ايم، زيرا كه با رفتارهاي تندخو، اسلام را در جهان بد نام كرده اند.

*مردم را به حفظ محيط زيست دعوت مي كنيم

معظم‌له در پاسخ به سوال يكي از نمايندگان مبني بر ضرورت حفظ محيط زيست از نگاه اسلام، اظهارداشتند: دين اسلام همان نظري كه طرفداران حفظ محيط زيست در سراسر دنيا را دارند تاييد كرده است و دستورات زيادي براي حفظ محيط زيست و عدم تخريب آن از 1400 سال قبل داده است كه اگر جمع آوري شود كتاب جالبي خواهد بود.

ايشان ادامه دادند: اگر بشريت به اين دو اصل مهم يعني محدود بودن منابع طبيعي و رعايت حق نسل هاي آينده براي استفاده از اين منابع توجه كنند، تفكر جهاني درباره محيط زيست عوض مي شود و ما به عنوان پيشواي مذهبي مردم را به حفظ محيط زيست دعوت مي كنيم.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در ادامه سخنان خود در پاسخ سوال يكي ديگر از نمايندگان پارلمان آلمان اظهارداشتند: اخبار در اين عصر به صورت صحيح و واقعي در دنيا منتقل و منعكس نمي شود و گاهي سبب مي شود يك خبر كوچك را بزرگ يا خبر بزرگي را بر اثر گرايش هاي سياسي كوچك جلوه دهند.

ايشان افزودند: غالباً براي اينكه اطلاعات صحيحي از اخبار دنيا بدست آوريم، مجبوريم رسانه هاي متضاد را گوش دهيم تا شايد از مجموع اين شنيدها واقعيت ها مشخص شود.

معظم له افزودند: علت اصلي اين كه انسان هاي امروزي به تخريب محيط زيست مي پردازند در دو عامل خلاصه مي شود، آنها خيال مي كنند محيط زيست به آنها تعلق دارد و توجهي به آيندگان ندارند، همچنين تصور مي كند آنچه روي كره زمين است پايان ناپذير مي باشد؛ درحالي منابع طبيعي محدود هستند و بايد با دقت آنها را مصرف كرد.

*پيام شما را منتقل مي كنيم

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در پايان در پاسخ به درخواست يكي از نمايندگان آلماني مبني بر آزادي دو تبعه آلماني كه در ايران زنداني هستند، اظهارداشتند: در ديدار با مسئولين مربوطه اين تقاضا و پيام شما را منتقل مي كنم.   


 
امتیاز دهی
 
 

آرشيو اخبار
تعداد بازديد اين صفحه: 1262
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما