بازديد رهبر معظم انقلاب اسلامي از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه علميه قم


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز به مدت بيش از 3 ساعت از نمايشگاه آثار علمي و تحقيقاتي بيش از هفتاد مركز و موسسه پژوهشي اسلامي قم بازديد كردند.
در اين نمايشگاه كه نام آن مشكاه بود ، موسسات و مراكز پژوهشي اسلامي – آثار و مقالات پژوهشي، پايان نامه هاي مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا، تحقيقات حوزوي و نرم افزارهاي برگزيده علوم اسلامي را در 60 غرفه ارائه كرده بودند.
تعدادي از مقالات  و آثار علمي كه در اين نمايشگاه ارائه شد مربوط به پاسخگويي به سوالات ديني و قرآني نسل جوان و آشنايي آنان با آموزه هاي اصيل مذهبي بود.
پژوهش درخصوص مباني نظري و عملي اخلاق اسلامي، طرحهاي تحقيقاتي تفسير قرآن كريم بويژه تفسير موضوعي براي جوانان، معرفي مفاهيم و معارف، ادعيه، مجموعه مباحث علوم عقلي، مقالات و مطالب تخصصي درخصوص معرفي شيعه، بررسي احاديث، مقالات و آثار علمي درباره مهدويت و پاسخگويي به نيازهاي فكري و اعتقادي جوانان، آثار تحقيقاتي و پژوهشي مربوط به علوم اسلامي، موضوع شناسي احكام، علوم قرآني، مطالعات و پژوهش هاي فلكي و نجومي و آثار و مقالات پژوهشي درخصوص نهج البلاغه، از جمله آثار علمي ارائه شده در اين نمايشگاه بود.
غرفه هاي كتابخانه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي، مركز مطالعات و پاسخگويي به شبهات، انجمن هاي علمي حوزه، كتابخانه هاي تخصصي حوزه علميه نيز در اين نمايشگاه آثار علمي و تحقيقاتي خود را ارائه كرده بودند.
در اين نمايشگاه همچنين نرم افزارهاي برگزيده حوزه علميه بويژه كتابخانه ديجيتال كتابهاي اسلامي با قابليت جستجوي پيشرفته با عنوان فن آوري اطلاعات حوزه علميه ارائه شده بود.
به هنگام بازديد رهبر معظم انقلاب از اين نمايشگاه به علت تقارن بازديد با اذان مغرب، نماز جماعت به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد و سپس ايشان بازديد خود را از نمايشگاه ادامه دادند.

عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

آرشيو اخبار
تعداد بازديد اين صفحه: 2061
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما