ديدار هزاران نفر از طلاب و فضلاي غير ايراني


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز در هفتمين روز سفر به شهر قم، در جمع هزاران نفر از طلاب و فضلاي غيرايراني، «باز توليد» معارف والاي اسلام را از اهداف جمهوري اسلامي ايران خواندند وتأكيد كردند: آشنايي ملتهاي مسلمان با اين تعاليم نجات بخش، زمينه ساز احساس هويت، عزت، پيشرفت، آزادي و اقتدار امت اسلامي خواهد شد.
ايشان، توجه به «امت اسلامي» را درس بزرگ و ماندگار امام خميني (ره) براي ملت ايران و مسئولان نظام برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامي، از همان آغاز، رهايي امت اسلامي از دست استكبار را دنبال مي كرد و به همين علت با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، همه ملتهاي مسلمان در شرق و غرب عالم احساس كردند نسيمي حيات بخش در زندگي آنها وزيدن گرفته و راهي نو آغاز شده است.
ايشان، حضور طلاب و فضلاي حدود 100 كشور در جامعه المصطفاي قم را، زمينه ساز آشنايي ملتها با معارف اسلام ناب دانستند و خاطرنشان كردند: هدف از اين حضور مبارك، صدور انقلاب به معناي رايج سياسي نيست چرا كه اصولاً انقلاب، پديده اي نيست كه بتوان آن را با ابزارهاي سياسي، نظامي و امنيتي صادر كرد و به همين علت، نظام اسلامي از همان آغاز، برداشت غلط از مفهوم صدور انقلاب را رد كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف طلاب و فضلاي غيرايراني در قم را، هدفي علمي و تربيتي برشمردند و خاطرنشان كردند: علم و معرفت هر جا كه باشد خريدار دارد و حضور شما در اين شهر مقدس، نشان دهنده قدرت علوم و معارف اسلامي در جلب دلهاي مشتاق است.
ايشان، معارف اسلامي را ذاتاً جذاب خواندند و اخلاق و تواضع و محبت به مردم را بهترين روش انتقال اين معارف نجات بخش به ملتها دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري تلاش 200 ساله دستگاههاي استعماري و استكباري براي ايجاد احساس حقارت و غفلت در ملتهاي مسلمان افزودند: انقلاب اسلامي مفاهيم تاريخ سازي همچون عزت، عدالت، ايستادگي و هويت اسلامي را در اذهان امت اسلامي زنده ساخت و نقشه هاي طولاني مستكبران را نقش برآب كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، صبر و پايداري را از تعاليم اصلي پروردگار به پيامبر مكرم اسلام خواندند و افزودند: امام بزرگوار از همان آغاز حركت خود در سال 42، اين درس سرنوشت ساز را با پايداري و ايستادگي در مقابل مشكلات، به ملت ايران آموخت به گونه اي كه در كوران سخت ترين حوادث نيز، هيچ تندبادي، آن اراده پولادين و عزم راسخ را تكان نداد.
ايشان، پايبندي ملت قدرشناس ايران به درس صبر و پايداري امام را عامل اصلي، خنثي شدن توطئه هاي «بي وقفه و پنهان و پيداي» دشمنان اسلام خواندند و افزودند: زورگويان جهاني، امروز درباره تحريم ايران، جنجال و سر و صدا ميكنند اما اين ملت سي سال است كه حربه تحريم را با صبر و ايستادگي خود از پاي درآورده و به بركت همين بصيرت و پايداري، و به فضل الهي، جمهوري اسلامي ايران، امروز در اوج قله اقتدار سياسي خود قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور طلاب دهها كشور در قم را، هسته اوليه جامعه بين المللي علمي -اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: آشنايي متقابل با فرهنگهاي ملل مختلف، به موازات فراگيري علوم سعادت بخش اسلامي، فرصت بزرگي است كه بايد آن را قدر شناخت.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به جوان بودن اكثر طلبه هاي غيرايراني، معنويت، انس با پروردگار و تضرع و توسل به درگاه خداوند كريم را زمينه ساز مستحكم شدن ارتباط با خالق هستي و متنعم شدن از بركات و توفيقات لايزال الهي دانستند وافزودند: رمز تأثير شگفت آور هر كلام و سخن امام راحل در ميان مردم، اين بود كه آن قله پرشكوه عظمت و اقتدار در مقابل قدرتهاي جهاني، در برابر پروردگار مهربان خود با همه وجود، بنده اي متضرع و لبريز از توسل و استغاثه بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان از فعاليتها وخدمات حجت الاسلام والمسلمين اعرافي رئيس جامعه المصطفي و ديگر دست اندركاران اين مجموعه، صميمانه تشكر كردند.
در آغاز اين ديدار رئيس جامعه المصطفي اعلام كرد اساتيد، فضلا و طلاب حدود 100 كشور در جامعه المصطفي مشغول تحصيل علوم و معارف اسلامي هستند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي افزود: استادان و طلاب جامعه المصطفي با شناخت نيازهاي علمي و فرهنگي جامعه بين الملل، تلاش مي كنند پاسخ هاي راهگشاي اسلام را به ذهن مشتاق ملتها ارائه كنند.

عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

آرشيو اخبار
تعداد بازديد اين صفحه: 1946
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما