سه‌شنبه 4 آبان 1389
       رييس دانشكده صدا و سيماي قم:
براي تحقق فرامين رهبري در عرصه هنر و رسانه آماده ايم

خبرگزاري رسا ـ‌ رييس دانشكده صدا و سيماي قم گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري درباره حضور روحانيان در صدا و سيما، خود را مخاطب فرمايشات ايشان دانسته و در اين خصوص احساس تكليف و وظيفه مي كنيم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، كمال اكبري رييس دانشكده صدا و سيماي قم، صبح امروز در ديدار با آيت الله محمد يزدي، رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اعضاي جامعه مدرسين، درباره حضور روحانيان در صدا و سيما، دانشكده صدا و سيماي قم را مخاطب فرمايشات ايشان دانسته و در اين خصوص احساس تكليف و وظيفه مي كنيم.

وي در ادامه افزود: اين دانشكده آمادگي دارد در سطوح مختلف نظري و برنامه سازي و توليد محصولات رسانه اي مبتني بر بنيادهاي ديني اقدام كند و رهنمودهاي مقام معظم رهبري را اجرايي كند.

اكبري با اشاره به اين نكته كه خواستگاه اصلي دانشجويان دانشكده صدا و سيماي قم حوزه است و آنان خود را از حوزه جدا نمي دانند اظهار داشت: طلابي كه در دانشكده صدا و سيما در حال تحصيل هستند يا فارغ التحصيل شده اند هرگز از وظيفه طلبگي خود و تبليغ دين غافل نبوده و ابزار هنر و رسانه را براي اين امر برگزيده اند.

رييس دانشكده صدا و سيماي قم با اشاره به وظيفه اساسي طلاب در تبليغ و نشر احكام اسلامي تأكيد كرد: دانشكده صدا و سيماي قم در صدد آشنايي طلاب با رسانه و نقد آن و آموزش توليد مفاهيم ديني به آنان بوده است.

وي با اشاره به اين كه دانشكده صدا و سيماي قم تا كنون هفتاد فارغ التحصيل داشته است تصريح كرد: فارغ التحصيلان اين دانشكده جذب صدا و سيماي استان ها و مركز شده اند.

اكبري خاطر نشان كرد: در سال جاري 45 دانشجو پذيرش كرده ايم و در بهمن ماه نيز 35 دانشجو پذيرش خواهيم كرد؛ كه در سه رشته تهيه كنندگي تلويزيون، ارتباطات و فيلم نامه نويسي در مقطع كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند.

وي با اشاره به برگزاري درس خارج فقه و رسانه، از سوي سه تن از اساتيد حوزوي در اين دانشكده ادامه داد: درصدد راه اندازي رشته دين و رسانه در مقطع كارشناسي ارشد با چهار گرايش حكمت و رسانه، فقه و رسانه، اخلاق و رسانه و تاريخ و رسانه هستيم كه مقدمات برگزاري آن فراهم شده است.

در ادامه اين ديدار حجت الاسلام مهدي راد نيك، دبير كانون دانش آموختگان و دانشجويان دانشكده صدا و سيماي قم به راه اندازي اين كانون اشاره كرد و گفت: آماده هستيم در راستاي دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص حضور روحانيت در صدا و سيما وظايفي را كه بر عهده ما گذاشته شود انجام دهيم.

قابل ذكر است، در اين ديدار كه كه در راستاي لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره حضور روحانيت در عرصه هنر و رسانه در محل جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد؛ معاونان دانشكده صدا و سيماي قم و هيأت مديره كانون دانش آموختگان و دانشجويان دانشكده صدا و سيما حضور داشتند.

گفتني است، آيت الله يزدي، رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين ديدار با اشاره به اهميت جايگاه هنر و رسانه گفت: مقام معظم رهبري معتقدند روحانيون بايد در عرصه صدا و سيما حضوري تاثير گذار داشته باشند و دانشكده صدا و سيما مي تواند با آموزش مباحث رسانه اي و تربيت نيروي انساني متخصص در جهت تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب گام‌هاي موثري بردارد.

 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 516
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما