سه‌شنبه 4 آبان 1389
     
 
رشته آموزش‌ تخصصي هنر در حوزه علميه تاسيس مي شود
 معاون آموزش حوزه‌‌هاي علميه كشور با اعلام خبر تأسيس رشته آموزش‌ تخصصي هنر با نگاه اسلامي در حوزه علميه گفت:
 
حجت‌الاسلام والمسلمين علي عباسي، معاون آموزش حوزه‌هاي‌ علميه كشور در گفت‌وگو با خبرنگار آئين و انديشه فارس، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص پايان دوره پدافند در مقابل تهاجم فرهنگي بيگانگان و آغاز دوره آفند گفت: امروزه هجمه فرهنگي دشمنان نظام و انقلاب شكل جديدي به خود گرفته است و در لايه‌هاي پنهان و با ابزار هنر صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به وظيفه سنگين طلاب و روحانيون در مقابل تهاجمات فرهنگي دشمن گفت: يكي از بارزترين جلوه‌هاي نمود تهاجم فرهنگي در سينما جلوه كرده است و غرب با ساخت فيلم‌هاي ضد ارزشي و ضد اسلامي، اصول غيراخلاقي و معاند با آموزه‌هاي اسلام را ترويج مي‌كند.
حجت‌الاسلام عباسي ادامه داد: با توجه به اين موضوع و با توجه به ضرورت استفاده از ابزار هنر در تبليغ معارف اسلامي، معاونت آموزش حوزه رويكردي جدي براي ورود به اين حيطه دارد.
معاون آموزش حوزه‌‌هاي علميه كشور، با اشاره به هنرهايي همچون شعر و خوشنويسي كه پيش از اين نيز براي ترويج معارف اسلامي مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، يادآور شد: هنرهاي نسبتاً جديدي همچون سينما و تئاتر نيز از قابليت ويژه‌اي براي بيان مفاهيم و آموزه‌هاي اسلامي برخوردارند و مراكز پيراموني حوزه، همچون دفتر تبليغات و مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما نيز در اين حيطه ورود داشته‌اند.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع، آموزش‌هايي هم‌چون كارگرداني و فيلم‌نامه نويسي را مورد نظر قرار داده‌ايم تا به عنوان يك رشته تخصصي در چارچوب نظام آموزشي حوزه مطرح شود.
حجت‌الاسلام عباسي با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن نواب، مدير مركز خدمات حوزه‌هاي علميه در اين خصوص گفت: حجت‌الاسلام نواب پيگيري‌هاي مؤثري را براي تصويب رشته‌اي با مضمون هنر اسلامي انجام داده است و با توجه به حضور فرزند وي (محمدحسين نواب) در سرپرستي مدرسه اسلامي هنر، طرح خوبي براي ارائه به شوراي گسترش حوزه تهيه شده است.
معاون آموزش حوزه‌‌هاي علميه كشور ابراز اميدواري كرد؛ با تصويب طرح مذكور در شوراي گسترش حوزه‌هاي علميه، دوره‌هاي آموزشي تخصصي هنر نيز در خود حوزه تأسيس شود.
حجت‌الاسلام عباسي در پايان تصريح كرد: ان‌شاءالله با رويكرد مناسبي كه شوراي گسترش حوزه‌هاي علميه به اين طرح دارد، تا پايان سال جاري شاهد تأسيس رشته آموزش‌هاي تخصصي هنر با نگاه اسلامي در حوزه علميه خواهيم بود.
 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 505
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما