سه‌شنبه 4 آبان 1389

      مدير حوزه هنري خراسان رضوي:
      هدايت استعدادهاي هنري به سمت انديشه‌هاي ديني از اهداف حوزه هنري است
گروه فرهنگ و هنر: مدير حوزه هنري خراسان رضوي هدايت استعدادها به سمت انديشه‌هاي ديني و پرورش آن‌ها بر اساس معارف ديني را از اهداف حوزه هنري دانست.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوي، سيد جواد رفائي، مدير حوزه هنري خراسان رضوي در ديدار با آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد، گفت: دو وظيفه اصلي كه مقام معظم رهبري براي حوزه هنري مد نظر داشتند، تعليم و تربيت هنرمندان جوان و متعهد و توليد آثار فاخر و نمونه است.
وي با تاكيد بر استعداديابي ميان جوانان و نوجوانان، بهترين راه براي نيل به اين هدف را ارتباط با آموزش و پرورش دانست و گفت: جلسات مشتركي ميان آموزش و پرورش و صدا و سيما، برگزار شد و براي اولين بار جشنواره فيلم كوتاه دانش آموزش (همتا) در اسفندماه سال گذشته در استان برگزار گرديد و حدود 275 اثر به اين جشنواره رسيد.
و گفت: در جشنواره همتا، دانش آموزان مستعد را شناسايي كرديم و براي ارتباط مستمر آنان با حوزه هنري برنامه ريزي كرديم.
سيدجواد رفائي به ارتباط حوزه هنري با حوزه علميه اشاره كرد و گفت: بر اساس منويات و تاكيدات مقام معظم رهبري در جمع سينماگران كه اگر ما در پشت فيلم ها و آثار هنري معرفت صحيحي نمي بينيم، دليلش كم كاري حوزه علميه است.
وي گفت: طرحي به نام "خدمات متقابل اسلام و هنر" تدوين كرديم كه اميد است با اجرايي شدن آن، اين خلا پر شود.
وي افزود: پس از سي سال كه از آغاز انقلاب اسلامي مي گذرد، نيازمند اين هستيم كه مديريت فرهنگي ما از جشنواره ها بيرون بيايد و به سمتي برود كه بين حوزه هاي علميه و هنرمندان ارتباط برقرار كند. يعني هنرمندان حوزه هاي علميه را بهتر بشناسند و با علما و روحانيون بيشتر نشست و برخاست كنند. بناي حوزه هنري اين است كه در ارتباط با مدارس و حوزه هاي علميه با ارايه محصولات فرهنگي هنري، نظرات آنها را دريافت كند.
مدير حوزه هنري خراسان رضوي با اشاره به پاتوق هاي متعدد حوزه هنري كه در آن‌ها آثار هنري هنرمندان ارايه و سپس نقد و بررسي مي شوند، گفت به دنبال اين هستيم كه علما و روحانيون و طلاب فاضلي كه علاقه‌مند به زمينه هاي هنري هستند در اين جلسات شركت كنند تا اين تبادل دوسويه باعث تعامل و ارتباط مستمر و تاثيرگذاري شود.
وي با تاكيد بر همكاري هاي حوزه هنري با دفتر تبليغات اسلامي و مبلغان هنرمند به برگزاري جشنواره عاشورائيان اشاره كرد و گفت: هر فرهنگي اگر بخواهد ماندگار شود بايد در غالب هنر در بيايد ما گفتيم در بحث عاشورا در اين قضيه وارد بشويم. اولين دوره از اين جشنواره برگزار شد و دستاوردهاي آن فراتر از تصور ما بود.
رفائي همچنين به برگزاري سلسله نشست هاي سينماي ديني اشاره كرد كه در آن مساله مهم ارتباط ميان عالمان ديني و هنرمندان است و گفت: بناي حوزه هنري اين است براي پرورش استعدادها و آموزش به دانش آموزان مستعد، كساني را مد نظر داشته باشيم كه در عين حالي كه مباني هنر را مي دانند، آگاه به مباني ديني باشند و در خلال انتقال فن و تكنيك هاي هنري به انتقال مباني ديني بپردازند و اين مدرسين متخلق به اخلاق و مجهز به فنون و تكنيكهاي هنري باشند.
سرپرست حوزه هنري خراسان رضوي به برپايي نمايشگاه هاي هنري در خارج از كشور اشاره كرد و در مورد برگزاري جلسات ادبي فارسي زبان نيز توضيحاتي ارايه كرد.
 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 578
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما